MULTIMÉDIA

AUDIO & VIDEO

Ráda videa natáčím. Proto, i když nejsem žádná profesionálka, některá vlastní soukromá videa jsem již sestříhávala. Učila jsem se přitom pracovat jen s pár programy. Nic profesionálního, neboť profesionální programy jsou bohužel poměrně drahé.

Za to programy vyloženě na úpravu zvuku jsou pro mě novinkou, nikdy dřív jsem totiž kvalitní diktafony na záznam zvuku neměla k dispozici, takže jsem si je opravdu ráda na VOŠP vyzkoušela.

Pár programů, s kterými mám zkušenosti:

  • na úpravu videa : Windows MovieMaker, VLC Media Player, Sony Vegas Pro
  • na úpravu zvuku : Audacity

Na Audacity je velkou výhodu, že na to jak kvalitní program to je, je zadarmo. Využívala jsem na něm hlavně funkci na Odstranění šumu a Zesílení hlasitosti nahrávky, jelikož ne pokaždé se podařilo zachytit záznam dostatečně nahlas a bez rušivých elementů.

 

Pro odstranění šumu je třeba tahem myši označit část záznamu nahrávky, kde je šum hodně slyšet, poté nahoře na liště kliknout na políčko „Efekty“, a následně z nabídky vybrat „Zmenšení šumu“. Poté lze odhadnout o kolik dB, nebo kliknout na tlačítko „Získat profil šumu“. Pokud chceme označit celou nahrávku, pak při „Získat profil šumu“ nástroj automaticky vyhledá a redukuje šum po celé délce nahrávky.

islington_college_multimedia_lab

 

 

Obdobně to je se zvyšováním hlasitosti, v nabídce „Efekty“ je třeba kliknout na políčko „Zesílit“.

arbre-reseaux-sociaux-kopie

 

 

 

 

 

Zanechat Odpověď

